REGULAMIN KORZYSTANIA Z HALI SPORTOWEJ
PRZY ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
I. Postanowienia ogólne
1. Hala sportowa jest administrowana przez Dyrektora Zespołu Szkół w Górze.
2. Hala otwarta jest 7 dni w tygodniu:
3. Na terenie obiektu sportowego osobą decyzyjną odpowiadającą na co dzień za porządek i przestrzeganie niniejszego regulaminu jest kierownik hali sportowej.
4. Zajęcia lekcyjne WF, sekcji sportowych, klubów sportowych, grup zorganizowanych korzystających z hali sportowej mogą odbywać się tylko w obecności nauczyciela, instruktora lub trenera, którzy ponoszą odpowiedzialność za grupę.
5. Z hali sportowej nie mogą korzystać:
6. Zorganizowane grupy muszą mieć wyznaczonego opiekuna, który reprezentuje grupę przed Dyrektorem Zespołu Szkół w Górze oraz ustala sprawy organizacyjne i personalne, a także ponosi odpowiedzialność za zachowanie grupy zgodne z obowiązującym regulaminem. Opiekunem może być tylko osoba pełnoletnia.
7. Osoby fizyczne i prawne wynajmujące pomieszczenia hali sportowej korzystają z własnego sprzętu sportowego (piłki, stroje i obuwie sportowe).
8. W sprawach skarg i wniosków należy zwracać się do Kierownika hali sportowej.
II. Postanowienia dotyczące organizacji zajęć wychowania fizycznego oraz sportowych zajęć pozalekcyjnych.
1. W godzinach od 8.00– 16.00 hala sportowa udostępniona jest nieodpłatnie przede wszystkim na realizację zadań dydaktycznych w zakresie wychowania fizycznego dla młodzieży uczącej się w Szkołach Ponadpodstawowych Powiatu Górowskiego oraz Szkole Podstawowej nr 1 w Górze.
2. W trakcie zajęć wychowania fizycznego uczniowie zobowiązani są do stosowania się do następujących zasad:
3 Obowiązkiem nauczycieli prowadzących zajęcia WF jest:
III. Postanowienia dotyczące porządku i bezpieczeństwa dla grup zorganizowanych korzystających z hali sportowej w godzinach popołudniowych lub soboty, czy niedziele.
1. Osoby fizyczne i osoby prawne wynajmujące pomieszczenia i boiska hali sportowej zobowiązane są do zapoznania z niniejszym regulaminem wszystkich uczestników biorących udział w organizowanym wynajmie.
2. Za bezpieczeństwo i przestrzeganie regulaminu obiektu sportowego odpowiedzialni są nauczyciele WF prowadzący zajęcia oraz osoby fizyczne i osoby prawne wynajmujące obiekt sportowy, opiekunowie grup.
3. Obowiązkiem osób korzystających z obiektu sportowego jest:
4. Przebywającym na terenie obiektu sportowego nie wolno:
5. Osoby niebiorące bezpośredniego udziału w zajęciach i imprezach sportowych (kibice, widzowie) mogą przebywać na hali sportowej jedynie w wyznaczonych miejscach.
6. Zabroniony jest wstęp na halę sportową osobom postronnym i nietrzeźwym.
7. Osoby korzystające z obiektu, osoby prowadzące zajęcia, opiekunowie grup odpowiedzialne są za przestrzeganie przepisów bhp i ppoż. oraz przestrzeganie zasad bezpieczeństwa przy korzystaniu z urządzeń sportowych znajdujących się na wyposażeniu obiektu sportowego.
8. Dostęp do sprzętu oraz wszystkich urządzeń możliwy jest jedynie za zgodą i pod opieką prowadzącego zajęcia, opiekuna grupy.
9. Zabrania się uczestnikom grupy wynajmującej obiekt sportowy regulowania zaworów ogrzewania, używania urządzeń elektrycznych oraz samodzielnego przełączania urządzeń
w szafce sterowniczej. Czynności te może wykonywać jedynie opiekun obiektu sportowego.
10. O wszelkiego rodzaju awariach, uszkodzeniach sprzętu należy niezwłocznie powiadomić kierownika hali sportowej lub osobę zastępującą.
11. Opiekun grupy odpowiada za czystość i porządek w szatniach oraz pomieszczeniach sanitarnych obiektu sportowego.
12. Osoby niszczące sprzęt lub urządzenia będące na wyposażeniu hali sportowej ponoszą odpowiedzialność materialną za wyrządzone szkody. Odpowiedzialność taką ponoszą również opiekunowie prawni osób niepełnoletnich.
13. Administrator obiektu zastrzega sobie prawo obciążenia Wynajmującego kosztami za zniszczony sprzęt lub wyposażenie hali sportowej w kwocie do wartości odtworzeniowej zniszczonego sprzętu lub wyposażenia.
14. Wszelkie skaleczenia i urazy należy natychmiast zgłaszać opiekunowi grupy, osobie prowadzącej zajęcia. Apteczka pierwszej pomocy znajduje się w pomieszczeniu pracowników obiektu.
15. Osoby naruszające porządek publiczny oraz przepisy niniejszego regulaminu będą usuwane z terenu hali, niezależnie od ewentualnego skierowania sprawy na drogę postępowania w sprawach o wykroczenie.
16. W całym obiekcie obowiązuje bezwzględne przestrzeganie przepisów bhp i ppoż.
17. W razie wystąpienia pożaru lub innych sytuacji zagrażających życiu lub zdrowiu osób przebywających w hali sportowej, należy bezwzględnie stosować się do poleceń osoby prowadzącej zajęcia, opiekuna grupy lub pracownika obiektu.
18. Dyrektor Zespołu Szkół w Górze oraz Kierownik hali sportowej mogą kontrolować wszystkie zajęcia, w razie stwierdzenia uchybień – zakazać korzystania z hali sportowej.
19. Kierownik hali sportowej sprawuje nadzór nad przestrzeganiem niniejszego regulaminu. Wszystkie osoby przebywające na terenie hali sportowej zobowiązane są do podporządkowania się ich nakazom.
20. Za przedmioty wartościowe pozostawione w szatniach i obiekcie sportowym administrator i kierownik hali nie ponoszą odpowiedzialności.
21. Wszystkie sprawy nie ujęte w niniejszym regulaminie rozstrzyga Dyrektor Zespołu Szkół w Górze, a w razie zaistniałych zniszczeń lub uszkodzeń postanowienia Kodeksu Cywilnego.