Dnia 25 kwietnia 2024 r. uczniowie klasy 4 TL pod opieką p. Justyny Czajewskiej – nauczycielki matematyki i p. Izabeli Pieprzyk – nauczycielki języka niemieckiego, intensywnie pracowali nad rozwiązywaniem zadań egzaminacyjnych z kwalifikacji SPL.04 – Organizacja transportu.                               

Lekcja łączyła elementy matematyki, logistyki oraz języka niemieckiego i pokazywała, że korelacja między tymi przedmiotami jest bardzo ważna w zawodzie Technik Logistyk. Uczniowie po raz pierwszy uczestniczyli w takiego typu zajęciach.

Celem zajęć było rozwijanie umiejętności u uczniów, takich jak sprawność czytania ze zrozumieniem w języku niemieckim, umiejętność zadawania pytań i udzielania odpowiedzi z wykorzystaniem specjalistycznego słownictwa z zakresu organizacji transportu oraz praktyczne zastosowanie  matematyki w rozwiązywaniu zadań logistycznych.

Lekcja rozpoczęła się od analizy egzaminacyjnych zadań w języku niemieckim i określenia celu zajęć, co wymagało od uczniów nie tylko znajomości samego zagadnienia, ale także umiejętności interpretacji i rozumienia treści. Następnie, poprzez praktyczne ćwiczenia, uczniowie doskonalili sprawność mówienia w języku niemieckim oraz umiejętności matematyczne, rozwiązując zadania związane z obliczaniem liczby kilometrów, czasu dostawy, wagi towarów, wagi i ilości palet, opakowań zbiorczych i jednostkowych, wagi netto i brutto towaru i paletowych jednostek ładunkowych. Ćwiczenia grupowe rozwijały umiejętności logicznego myślenia i pracy zespołowej. Istotnym elementem lekcji i jednym z zadań egzaminacyjnych było wypełnianie listu przewozowego, co pozwoliło uczniom praktycznie zastosować zdobytą wiedzę. By pobudzić kreatywność i aktywność uczniów, na lekcji zastosowano burzę mózgów, metaplan, zorganizowano quiz z nagrodami. Ćwiczenia z wykorzystaniem ruchu nie tylko urozmaiciły zajęcia, ale również sprzyjały lepszemu przyswajaniu wiedzy poprzez aktywne uczestnictwo. Na zakończenie lekcji uczniowie podsumowali zajęcia i wypełnili ankiety ewaluacyjne. Uczniowie zgodnie i jednogłośnie stwierdzili, że cele zajęć zostały osiągnięte.

Połączenie języka niemieckiego, matematyki i logistyki miało na celu rozwój kompetencji kluczowych u uczniów, a także pokazanie praktycznego wymiaru wiedzy zdobywanej na różnych przedmiotach.