Plakat - nabór na praktyki zagraniczne w Portugalii 2023.

Logo - współfinansowane przez Unię Europejską

WYNIKI REKRUTACJI – UCZNIOWIE

W tegorocznej edycji programu Erasmus+, udział w projekcie wezmą następujący uczniowie:

TECHNIK INFORMATYK

  • Magdalena Pasierbek
  • Weronika Nowak
  • Paweł Gronowski
  • Patryk Gronowski
  • Adrian Janicki
  • Dominik Onochowski
  • Henryk Kasprzyk

TECHNIK EKONOMISTA

  • Kornelia Jakimowicz
  • Magdalena Rękosiewicz
  • Martyna Grylewicz
  • Dawid Jóźwiak

TECHNIK HOTELARSTWA

  • Aleksandra Magierowska

TECHNIK BUDOWNICTWA

  • Norbert Sołtys
  • Krystian Kwiatkowski

TECHNIK MECHANIK

  • Kryspin Puścian
  • Adam Nawrocki

WYNIKI REKRUTACJI – NAUCZYCIELE

W tegorocznej edycji programu Erasmus+, udział w praktykach job shadowing wezmą następujący nauczyciele:

  • Anna Dorabiała
  • Justyna Czajewska
  • Ewa Małecka
  • Jacek Miszczuk
  • Izabela Pieprzyk
  • Karolina Sidorowicz
Miniaturka logotypu projektu Erasmus+ ZS Góra

Przygotowania do wyjazdu idą pełną parą

Dokumenty projektowe:



Zakłady pracy:

Nasza mapka miejsc, które warto odkryć w Portugalii oraz zakładów pracy, gdzie dobrze przygotowują do zawodu: https://maps.app.goo.gl/a56UyK4WbJZWrhuW7

„PRAKTYKI ZAGRANICZNE TO JEST TO!” – WRAŻENIA I WSPOMNIENIA UCZESTNIKÓW

program Erasmus+, Akcja 1. Mobilność osób uczących się i kadry w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego – projekty akredytowane (KA121-VET) – konkurs 2023

Numer projektu 2023-1-PL01-KA121-VET-000143616

Okres realizacji: 15 miesięcy

Ilość uczestników: 16 uczniów technikum oraz 6 nauczycieli (praktyki w zakładach pracy typu job shadowing)

            LET’S TRY DIFFERENT THINGS

Cele i strategia projektu:

Projekt ma na celu umożliwienie uczestnikom praktyk realizację założeń kształcenia praktycznego w warunkach międzynarodowych.  Projekt stwarza okazję do rozwijania niezbędnych kompetencji i umiejętności zawodowych oraz kompetencji kluczowych, takich jak: zdolności interpersonalne, przedsiębiorczość, umiejętność radzenia sobie z problemami i wykorzystanie nowoczesnych technologii.

Motywacja:

Motywowało mnie to że mogłem udoskonalić swoje umiejętności praktyczne, poznać języki obce i zdobyć doświadczenie zawodowe.

Do wzięcia udziału w projekcie przekonała mnie myśl, że będę mieć szanse poznania świata, zdobycie wiedzy  przygotowującej do życia w świecie otwartych granic i globalizacji, umożliwiającej poznanie innych kultur, języków.

Chciałem inaczej postrzegać  świat, poznać innowacyjne technologie z zakresu logistyki oraz dystrybucji towarów.

Chciałam mieć większe możliwości rozwoju zawodowego oraz osobistego.

Znaczenie dla uczestnika – job shadowing:

Projekt był dla mnie bardzo ważny. Dzięki niemu mogłam zdobyć nowe umiejętnościom, uczyłem się wielu nowych rzeczy pod okiem specjalistów. Mogłam obserwować  funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

Uczyłem się zawodu w realnych warunkach, poznałem najbardziej zaawansowane technologie i jeszcze podszkoliłem język.

Pierwszy raz w życiu miałam okazję zapoznać się z owym podejściem do nauczania praktycznego, rozwinąć moją kreatywność, moje pomysły także były brane pod uwagę przez mojego opiekuna stażu.

Czas spędzony w zagranicznej firmie to była szansa na zdobycie wiedzy, próba samodzielności i możliwość nawiązania międzynarodowych przyjaźni.

INTELLIGENCE & CREATIVITY AT THE SERVICE OF WORK

Proces nabywania kompetencji umiejętność uczenia się – job shadowing:

Podczas stażu nie pracowałam wyłącznie sama – bardzo chętnie słuchałam rad wszystkich osób w firmie oraz podpatrywałam ich pracę oraz zespołowe współdziałanie.

To było świetne doświadczenie, byłem traktowany jak normalny pracownik. Samodzielnie wykonywałem moje zadania, mogłem liczyć na wsparcie innych moich współpracowników.

Mnóstwo się nauczyłem. Mogłem korzystać ze wszystkich nowoczesnych urządzeń mój pracodawca pozwalał mi na samodzielne zdobywanie praktycznej wiedzy. Pracowałem w międzynarodowym zespole, miałem okazję korzystać z doświadczeń i metod pracy innych pracowników.

Pracowałem pod okiem mojego opiekuna, mającego duże doświadczenie zawodowe i pedagogiczne, powierzano mi odpowiedzialne zadania, cierpliwie tłumaczono jak je wykonać i traktowano łagodnie moje błędy. Zawsze otrzymywałem pełne wsparcie.

Osiągnięcia/zdobycze wiedzy i umiejętności:

Zdecydowanie nauczyłam się więcej niż oczekiwałam. Nauczyłam się kreatywności, samodzielności oraz wiem że w przyszłości nie będę bać się wyzwań zawodowych.

Zdobyłam cenne doświadczenie zawodowe, nawiązałam kontakt ze środowiskiem z branży hotelowej. Zdobyłam nowe , cenne kompetencje praktyczne, które pomogą mi w szybkim znalezieniu ciekawej pracy po skończeniu szkoły. Poznałem bieżące trendy w branży IT.

Plany na przyszłość:

Dzięki możliwości wyjazdu na te praktyki nauczyłam się, że przyszłość zawodową należy planować  wcześniej niż na kilka dni przed maturą. Już wiem, że kiedyś chciałabym zostać księgową w dużej, międzynarodowej firmie i że do tego czasu dobrze byłoby mieć kilka rzeczy do wpisania w CV.

W przyszłości chcę studiować informatykę na zagranicznej uczelni. Praktyki w międzynarodowym środowisku uświadomiły mi, że poradzę sobie z językiem oraz z pobytem zagranicą.

Postanowiłam więcej uczyć się sama obsługi co przydatniejszych programów komputerowych, wykorzystywanych w hotelarstwie, dopiero teraz zauważyłam, że jest mnóstwo osób wiedzących więcej ode mnie, i że warto się od nich uczyć.

Praktyki zagraniczne pozwoliły mi lepiej zrozumieć wyzwania, z którymi przyjdzie mi się zmierzyć w niedalekiej przyszłości. Rozwinęłam kompetencje techniczne, interpersonalne i osobiste.

Wykorzystanie rezultatów:

Rezultaty projektu zostały przeze mnie wykorzystane już naprawdę wiele razy – chociażby na lekcjach programowania, które mamy w szkole od tego roku, podczas tworzenia stron internetowych. W przyszłości pomogą mi w zdaniu egzaminów zawodowych.

Znalazłem pracę sezonowa zagranicą, dzięki udziałowi w projekcie wiem, że sobie poradzę pod względem językowym. Wiem, że świetna znajomość języków obcych będzie owocować w mojej przyszłości zawodowej.

Zdobyte doświadczenie zawodowe pomogło mi znaleźć pracę wakacyjną w firmie z branży handlowej. Mojego przyszłego pracodawcę przekonały moje kwalifikację, doświadczenie zawodowe zdobyte w międzynarodowej firmie oraz dobra znajomość języków obcych.


Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z Ogólnopolskiego Dnia Informacyjnego 2024

Ogólnopolski Dzień Informacyjny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji

Erasmus+

Dzień Otwarty w Zespole Szkół w Górze – dzielimy się doświadczeniami zdobytymi podczas praktyk zawodowych w Bradze, Portugalia.

Wręczenie certyfikatów Europass

Fotorelacja z pobytu

Nasi utalentowani informatycy i ich praca